Geoblog.pl    rybaki    Podróże    UZBEKISTAN 09.2012    Margilon - manufaktura jedwabiu

Margilon - manufaktura jedwabiu

Uzbekistan
Uzbekistan, Marghilon

Przed ostatni dzień w Uzbekistanie spędzamy w miejscowości Margilon. Leży ona 15 km na północ od Fergany. Jest znana z wytwórni jedwabiu, gdzie produkcja odbywa się według starych zasad bez użycia maszyn.

Dojeżdżamy do miasta autobusem publicznym za 700 sum/os. z dworca przy bazarze. Po pół godziny wysiadamy i pytamy o ulicę na której jest manufaktura, ale nikt nie wie gdzie to jest. Krążymy po mieścinie 1,5 godziny. W końcu pytamy turystów, którzy wskazują nam drogę. Gdy dochodzimy do miejsca, w którym znajduję się warsztat przewodnik ma przerwę na lunch. Mamy więc czas żeby obejrzeć sklep gdzie można zakupić co nieco. Nic nas jednak nie zachwyca za bardzo. Przewodnik kosztuje 3 000 sum/os. Wycieczka jest bardzo ciekawa. Podglądamy proces produkcji od gotowania kokonów jedwabników, przygotowanie do barwienie, odwiedzamy tkalnie dywanów i na koniec odwiedzamy mechaniczną część produkcji.

Wieczorem jemy kolacje i pakujemy nasze plecaki bo jutro rozpoczynamy powrót.